Πέμπτη, 3 Μαρτίου 2011

ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΒΑΡΝΑΒΑ : ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ -ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΩΝ - ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ - ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ

Εθελοντική εκδήλωση πολιτών - καθαρισμός ρεματιάς Βαρνάβα.
Μόλις σήμερα 3/3/11 πληροφορηθήκαμε για την  συνεδρίαση που έγινε την 1/3/11 στην Δημοτική Κοινότητα Βαρνάβα από το Blog του κ. Γ. Κόλλια.
Όσον αφορά τα θέματα της συνεδρίασης έχουμε να κάνουμε μερικές χρήσιμες σημειώσεις- παρατηρήσεις.
Α. Ενημέρωση -συμμετοχή πολιτών
 Φαίνεται πως  συμμετοχή των πολιτών δεν είναι ακόμη ικανοποιητική. Σημαντικά θέματα που αφορούν την Κοινότητά και την καθημερινότητα του πολίτη παραμένουν ακόμη άγνωστα για τον πολύ κόσμο. Οι ανακοινώσεις προσκλήσεις θα πρέπει να αναρτώνται σε δημόσιους χώρους και καταστήματα και στην Ιστοσελίδα του Δήμου έγκαιρα (τουλάχιστον μία εβδομάδα πριν) για  ενημέρωση των πολιτών και  εξασφάλιση μεγαλύτερης δυνατόν συμμετοχής. Το διάταγμα του ΥΠΕΣ "ΔΙΑΓΕΙΑ"  θα πρέπει να τηρείτε απαρέγκλιτα.
Β. Σχετικά με το Τεχνικό Πρόγραμμα 2011- Αιτήματα πολιτών
Με βάσει τα αναφερόμενα στο σχετικό άρθρο διαπιστώνουμε ότι στο Τεχνικό Πρόγραμμα 2011 δεν περιλήφθηκαν αιτήματα πολιτών που έχουν υποβληθεί από πολλού στην Κοινότητα. Συγκεκριμένα αναφέρομαι στο έγγραφο κατοίκων(11 οικογενειών)   με Αρ. πρωτ. 3424/7.12.09 για ασφαλτόστρωση αγροτικού δρόμου Χατζήθια & Τρέπε Αγ. Παρασκευής Βαρνάβα το οποίο εστάλλει ξανά με φαξ στην Κοινότητα στις 20.1.11 και επικαιροποιήθηκε πρόσφατα με το υπ αρ. πρωτ. 4264/24-2-2011 του Δήμου Μαραθώνα. Πρόβλημα γνωστό στο Δ.Σ της Κοινότητάς. Το αξιοσημείωτο είναι ότι κανείς μέχρι τώρα δεν ενδιαφέρθηκε για την λύση του προβλήματος αυτού έστω και σε προσωρινή βάση για να μπορούν οι οικογένειες να πηγαίνουν στα σπίτια τους. Περισσότερα ΕΔΩ
Γ. Σχετικά με την Ενημέρωση περί λειτουργίας Τοπικής Κοινότητας.
Ο Πρόεδρος έκανε μια εκτενή αναφορά στα όσα έγιναν το προηγούμενο διάστημα και ειδικότερα:
Στην καθαριότητα: Άλλαξε η όψη του χωριού, γίνεται καθημερινή αποκομιδή των απορριμμάτων, έκλεισε η Χωματερή, καθαρίστηκαν εν μέρει ρέματα. 

Διαβάστε στο Blog "ΑΣ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ" τις καταγραφές των πολιτών και ενημερωθείτε.Η κατάσταση των σκουπιδιών έχει πλέον ξεφύγει από κάθε έλεγχο.

Δ. Σχετικά: Περί Συμμετοχής εθελοντών.
6. Περί δήλωσης ενδιαφέροντος για σύσταση εθελοντικής ομάδας Πυρασφάλειας και λοιπών εκτάκτων αναγκών.
7. Περί δήλωσης ενδιαφέροντος για σύσταση εθελοντικής ομάδας κοινωνικής προστασία, αλληλεγγύης
8. Περί δήλωσης ενδιαφέροντος για σύσταση εθελοντικής ομάδας Περιβάλλοντος.

Ε. Σχόλια μας περί ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ
Πριν προχωρήσουμε πρέπει να τονίσουμε την έννοια του εθελοντισμού.
Ο εθελοντισμός είναι μια πράξη μέσα από την οποία οι άνθρωποι αποκτούν νέες δεξιότητες και βοηθούνται να είναι ενεργοί πολίτες στην κοινότητα τους. 
Ο εθελοντισμός δεν έχει πλαίσια και όρια, είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο που μπορεί να πάρει διάφορες μορφές και διαστάσεις με βάσει τις αξίες, αρχές και την κοινωνικό -οικονομική και πολιτισμική πραγματικότητα της κοινωνίας. Οι εθελοντές προέρχονται από οποιοδήποτε κοινωνικό-οικονομικό στρώμα της κοινωνίας. 
Αν λάβουμε υπόψη ότι ένας εθελοντής μπορεί να είναι οποιασδήποτε ηλικίας, οικονομικής κατάστασης, ακαδημαϊκού υπόβαθρου, τότε μπορούμε εύκολα να ισχυριστούμε ότι σχεδόν όλοι οι πολίτες μπορούν να είναι υποψήφιοι εθελοντές.

Εθελοντισμός: Τι πρέπει να ξέρουμε πριν ξεκινήσουμε - Σχεδιασμός εθελοντικής δράσης
Για τη προετοιμασία (σχεδίαση, οργάνωση, υλοποίηση όταν απαιτηθεί κλπ) κάθε δράσης εθελοντικής μορφής πρέπει να σχεδιαστούν και προετοιμαστούν από τώρα απλά και κατανοητά σχέδια. 
Ένα τέτοιο σχέδιο σε επίπεδο μικρού Δήμου-Τοπικής κοινότητας η ενός συλλόγου πρέπει να απαντά σε ορισμένα ερωτήματα εμπλουτιζόμενο ανάλογα κατά περίπτωση. 
Μερικά ερωτήματα θα μπορούσαν να ήταν: 
1. Ποιος φορέας θα αναλάβει να φέρει σε πέρας την αποστολή σε συγκεκριμένη δράση 
2. Ποιος θα δώσει την εντολή εφαρμογής της διαδικασίας 
3. Ποιος θα εκπαιδεύσει τους εθελοντές. 
4. Ποιος θα είναι ο επικεφαλής υπεύθυνος του προσωπικού 
5. Τι ενέργεια(δράση) θα κάνει 
6. Πότε θα ξεκινήσει τη διαδικασία 
7. Πού θα γίνει η δράση 
8. Με ποιο προσωπικό θα υλοποιηθεί 
9. Με ποια μέσα (οχήματα, εργαλεία κλπ) 
10.Που θα συγκεντρωθεί προσωπικό και μέσα (αφετηρία) 
Τα ερωτήματα κατά περίπτωση θα πρέπει να απαντώνται ως εξής: 
1. Ποιος φορέας θα αναλάβει να φέρει σε πέρας την αποστολή σε συγκεκριμένη δράση 
α. Είναι σύνηθες να υπάρχει τμήμα εθελοντισμού στην Κοινότητα. 
β. Επίσης θα μπορούσε να είναι ένας αυτόνομος εθελοντικός σύλλογος
γ. Είναι αυτονόητο ότι η συνεργασία σε κάθε περίπτωση θα είναι αμφίδρομη. 
2. Ποιος θα δώσει την εντολή εφαρμογής της διαδικασίας 
Προτείνεται να είναι ο Δήμαρχος ή ο πρόεδρος της Κοινότητας που έχει ολοκληρωμένη αντίληψη καθώς συνεργάζεται και με περιφερειακά κλιμάκια στο πλαίσιο του Ξενοκράτη η εξουσιοδοτημένος αντιδήμαρχος. 
Την εντολή θα τη δώσει στον επικεφαλής του τμήματος εθελοντών. 
3. Ποιος θα εκπαιδεύσει τους εθελοντές. 
α. Υπάρχουν φορείς που ασχολούνται ειδικά με την εκπαίδευση εθελοντών. 
πληροφορίες για το Εθνικό Πρόγραμμα εθελοντικής Δράσης και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εθελοντικής Δράσης. 
β. Μπορούν επίσης να γίνουν εκπαιδευτικά μαθήματα σε τοπικό επίπεδο με τη βοήθεια του Στρατού,της Πυροσβεστικής,Κέντρων υγείας, αντίστοιχων συλλόγων κλπ. 
4. Ποιος θα είναι ο επικεφαλής υπεύθυνος του προσωπικού 
Θα ορισθεί εξ΄αρχής σε συνεργασία όλων των φορέων που θα συνεργασθούν και θα πρέπει να έχει τα τυπικά προσόντα που θα καθορίσουν αυτοί. 
5. Τι ενέργεια(δράση) θα κάνει 
-Συνοδεία βοήθεια στο σπίτι 
-Εμψύχωση 
-Δωρεά αίματος, μεταφορά ασθενών
-Υγειονομικές φροντίδες, Πρώτες βοήθειες 
-Ψυχαγωγία -Έρευνα διάσωση 
-Ακραία καιρικά φαινόμενα 
-Πυρκαγιές 
-Σεισμοί 
-Προστασία Περιβάλλοντος (ανακύκλωση, κομποστοποίηση, δασοπροστασία, αναδάσωση, διαχείριση απορριμάτων)
-Ευαισθητοποίηση πολιτών για συμμετοχή στις παραπάνω δράσεις. 
6. Πότε θα ξεκινήσει τη διαδικασία 
Θα καθορισθεί από τις ανάγκες και θα δοθεί εύλογος χρόνος προετοιμασίας από τον φορέα που έχει αποφασισθεί. 
7. Πού θα γίνει η δράση 
Θα καθορισθεί ακριβώς η περιοχή δράσεως και τα όρια με σαφήνεια . 
8. Με ποιο προσωπικό θα υλοποιηθεί 
Το πιο δύσκολο σημείο του σχεδιασμού. 
Απαιτεί λεπτομερή επεξεργασία, ευαισθητοποίηση των πολιτών και εκ των προτέρων καταγραφή ακόμη και με αναπληρωματικά άτομα. 
α. Πρέπει να γίνει ενημέρωση των κατοίκων. 
β. Όσοι επιθυμούν να συμπληρώσουν σχετική αίτηση. ‘Υπόδειγμα’ 
γ. Να υπάρξει σχετική άδεια από γιατρό ξεχωριστά για κάθε άτομο. 
δ. Να γίνει διαχωρισμός ανά ηλικία και αν είναι δυνατόν και δραστηριότητα. πχ. Σε περιβαλλοντική δράση μπορούν να λάβουν μέρος ακόμη και μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σε μια δράση όμως που αφορά σεισμική δραστηριότητα μπορούν να λάβουν μέρος άτομα άνω των 25 ετών. 
ε. Να καταγραφούν σε βάρδιες όσοι επιλεγούν με ανώτατο όριο το 12ωρο και να υπάρχουν καταστάσεις με αναπληρωματικούς.
9. Με ποια μέσα (οχήματα, εργαλεία κλπ) 
α. Ανάλογα με τη δράση θα πρέπει να υπάρχουν αποθηκευμένα σε συγκεκριμένους χώρους και τα ανάλογα μέσα. 
1/ Φορεία 
2/ Σακίδια α βοηθειών
3/ Υγειονομικό υλικό 
4/ Φτυάρια 
5/ Σκαπάνες 
6/ Τσεκούρια 
7/ Αλυσοπρίονα 
8/ Τσουβάλια άδεια 
9/ Γάντια προστασίας 
10/ Δοχεία για πόσιμο νερό 
11/ Ασύρματοι μικρής εμβέλειας 
12/ Ταινίες επισημάνσεως 
13/ Σφυρίχτρες κλπ 
β. Οχήματα, βαριά μηχανήματα η ιδιωτικά όπως θα καθορισθεί στο σχέδιο του φορέα. 
10.Που θα συγκεντρωθεί προσωπικό και μέσα (αφετηρία) 
Εδώ καθορίζεται με σαφήνεια ο αρχικός χώρος προσελεύσεως των εθελοντών ο οποίος πρέπει να είναι άνετος για στάθμευση των ιδιωτικής χρήσεως οχημάτων με απόλυτη τάξη καθώς και των οχημάτων μετακινήσεως με τα απαραίτητα υλικά στον χώρο δράσης. 
ΑΙΤΗΣΗ ΕΘΕΛΟΝΤΗ
ΟΝΟΜΑ:________________________ΕΠΩΝΥΜΟ:_________________________
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: __________________________________________
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ: ____________________________________________
ΠΟΛΗ: _______________    Τ. Κ.: ______________ΧΩΡΑ: _________________
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: _________________________________
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: _____________________________________________
ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:.______________                    E-MAIL: __________
ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ:
Α. ΓΥΜΝΑΣΙΟ               Γ. ΑΕΙ                Ε. ΙΕΚ              
Β. ΛΥΚΕΙΟ                   Δ. ΤΕΙ                Ζ. ΤΕΕ / ΕΠΑΛ   
Η. ΑΛΛΟ: ___________________________________________________
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΟ ΤΡΟΠΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ:
1. ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΑ                  2. E-MAIL                  3. ΤΗΛΕΦΩΝΟ  
ΕΧΕΤΕ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ;  ΝΑΙ                   ΟΧΙ   
ΑΝ ΝΑΙ, ΠΟΥ; ________________________________________ ______________
ΠΟΙΑ ΝΟΜΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΝΟΣ ΚΑΛΟΥ ΕΘΕΛΟΝΤΗ;
__________________________________________________________________
ΠΟΥ  ΜΑΘΑΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ;
Α. ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ        Β. ΤΥΠΟΣ         Γ. ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ    Δ. ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ  
Ε. ΣΥΣΤΑΣΗ           Ζ. ΑΛΛΟ________________________________________
ΓΡΑΨΤΕ ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΩΡΕΣ  ΤΗΣ ΒΔΟΜΑΔΑΣ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΧΡΟΝΟ:
ΔΕΥΤΕΡΑ:_____________ ΤΡΙΤΗ:__________________ ΤΕΤΑΡΤΗ: ____________________
ΠΕΜΠΤΗ:_____________ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ:_____________  ΣΑΒΒΑΤΟ: ___________________
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΩΣ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ:
-Συνοδεία βοήθεια στο σπίτι
-Εμψύχωση
-Δωρεά αίματος, μεταφορά ασθενών
-Υγειονομικές φροντίδες, Πρώτες βοήθειες
-Ψυχαγωγία
-Έρευνα διάσωση
-Ακραία καιρικά φαινόμενα
-Πυρκαγιές
-Σεισμοί
-Προστασία Περιβάλλοντος
-Ευαισθητοποίηση πολιτών για συμμετοχή στις παραπάνω δράσεις.
(Μπορείς να σημειώσεις παραπάνω από μία δραστηριότητα)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου